Wednesday, March 7, 2012

Ikan Laga Juga Punya Perasaan?

Salam. Agak lama juga blog ini bersawang kerana tak di-update. Tapi sebenarnya aku lebih sukakan blog ikan laga ini berbanding blog IT aku yang telah setahun lebih aku usahakan.

Sebab? Sebabnya 'di sini' aku tak perlu terlalu 'formal' sangat. Santai dan bersahaja. Itu yang aku mahu. Cuma lepas ini, berbanding pos pertama, entri seterusnya aku nak tulis perkara yang lebih berilmiah.

Sebut pasal tajuk, aku teringatkan ikan laga betina aku dari jenis Wild Imbellis, yang baru je mati beberapa hari lepas. Apa yang aku terkilan sangat tu sebab aku dah bela dia dari kecil lagi.
Gambar Hiasan

Nasib aku baik kerana aku masih ada lebih dari 5 ekor lagi ikan laga betina dari 2-3 jenis. Sedihnya aku dah perasan yang ikan laga betina aku tu menunjukkan tanda-tanda sakit, tapi aku tak tahu apa yang perlu aku buat pada waktu tu. Ya lah, nak tukar air ke, nak letak ubat dalam air ke.

Yang aku perasan, ia mula 'sakit' setelah aku letakkan bekasnya dibelakang bekas-bekas/akuarium yang lain. Takut gelap? Sedih sebab 'dipinggirkan'? Aku tak tahu! Dia dah pun mati, malas nak ingat lagi.

Apa pun anak-anak ikan aku dah berumur lebih kurang dua minggu. 20 ekor semuanya yang menjadi. Apa-apa hal nanti aku update lebih banyak gambar! Sabar!

3 comments:

  1. ok..bes..bes....20 ekor? aish banyak gak tu,x sabo btul aku nk tgk.

    ReplyDelete
  2. Sekor dah mati..tinggal 19 ekor..isk..isk..

    ReplyDelete
  3. sabo der...jgn 19 mati...tinggal sekor je sudah...dgn aku skali jd kempunan xdpt tgk..ha ha ha...

    ReplyDelete