Tuesday, February 21, 2012

Betta Breeding Plan Phase 2 : Success!!

Aku lelaki yang berpegang pada janji, dan seperti yang dijanjikan, aku update entri yang lepas dengan entri susulan, beserta gambar!

Yaaa.. Mana nak ku sangka, ikan lagaku yang aku cuba untuk 'kahwinkan', menjadi pula rupanya! Tak salah lagi.. Apa yang aku buat memang menjadi! Hahaha! Silalah dengki! (Gurau je..pantun tu..)

Haaa..tataplah puas-puas gambar kat bawah ni. Geram wei tengok telur-telur tu! Sehari dua lagi menetas la tu. Aku bersyukur dapat tengok proses dorang mating. Unik der, aku bertuah tuuu! Harapannya, biarlah banyak sikit anak-anak mereka yang survive. Terbaikkk woookkk..

Aku tutupkan mereka dengan kertas background aquarium

Kalau perasan, 'lembaga hitam' di tengah itulah Fluffy

Bluweey, sedang dalam proses pemulihan dari Fin Rot

Meraa, tidur dengan nyenyak sekali

Fluffy dan 'bininya', sedang sibuk menguruskan telur-telur mereka

Keluarga Betta yang bertambah, 4 ekor betina, seekor 'dikahwinkan' dengan Fluffy

7 comments:

  1. Bos...klu btul dh ade telor tu,pindah bini dia tempat lain,biar dia je jga tlor tu,lph tu klu dh nmpak anak ,pindah dia plok. ok? aku pun tumpang syoook gak ni,,,terkenang msa dlu2 ni..

    ReplyDelete
  2. laaa...xde ke pokok kcik2 skit..untuk anak dia main2...xkre yg plastik atau yg hidup...sori klu aku bnyak sgt cite.

    ReplyDelete
  3. @heaven666 aku dah pindahkan bini dia, nanti aku nak pindahkan dia plak..then pokok tu memang dah ada..cuma aku alihkan ke tepi, nak tangkap gambar..

    ReplyDelete
  4. Bos...thu x kegunaan daun ketapang untuk ikan ni?klu dh thu ok lah,sje nk tnye je..

    ReplyDelete
  5. Bro..sebelum aku beli ikan ni, aku dah buat kajian dulu..dan untuk pengetahuan ko, aku ada pengalaman yang agak lama dengan binatang-binatang..ikan toman pun aku pernah bela..so bab-bab macam ni aku dah hadamkan dulu baru beli ikan tu..ok?

    ReplyDelete
  6. ok..beresss..tgu hsil je lah nk tgk,mnggu dpn bru nmpak jlas kot? aku bkn ape,klu bab-bab ni ikan smngat btul tgk...ok lah g layan Napalm Death plok...aaaaarrrrrgggggghhhhh giant!harmony corruption.he he he.

    ReplyDelete
  7. Ko ni sama macam aku..aku bab-bab ikan ni 'alergik' sket..tak bleh tengok..kalau tengok mesti nak beli! haha!

    ReplyDelete