Saturday, February 25, 2012

Carlo Si Crowntail Yang Hensem

Aku tak tahulah kau orang minat dengan ikan laga ni macam mana, tapi minat aku memang dah cukup mendalam. Baby-baby ikan laga aku dah mula berenang secara melintang, jadi nak tak nak aku kena juga cari makanan untuk mereka. Pening kepada ke sana ke mari mencari Microworms, tak ketemu. Akhirnya aku beli Artemia Cysts a.k.a Brine Shrimp Eggs. Arghhh.. Satu kerja pulak nak kena buat hatchery dia. Tapi takpa. Ada satu lagi alternatif. Haha.. Itu aku tak boleh bagitau lagi. kalau dah menjadi baru aku bagitau haaa..

Ini bukan sebab aku tulis entri ni. Ni aku nak cerita pasal ahli keluarga baru ikan laga di rumah aku, iaitu Carlo, ikan laga dari jenis Crowntail berwarna merah. Nak tengok dia? Tengok gambar di bawah:








Haaa.. Macam mana? Hensem kan? Ni memang dah jadi ikan kesayangan aku sejak aku beli malam tadi. Comel habis!

7 comments:

  1. mula2 nk tnye..brape hrge bli ikan tu? crowntail ni baka dr indon ke? aku klu jnis ni mmg x prnah bela..ape2 pun mmg cntik bulu dia. satu lg nk tnye...sori lari tjuk skit..ko minat musik metal x?

    ReplyDelete
  2. Harga ikan tu cuma RM12 sahaja..Crowntail ni berasal dari Asia Tenggara..tak pasti dari mana..haha..aku memang origin minat dengan muzik especially metal dari kecik lagi bro..aku pernah baik gig satu pentas dengan band pesawat..haha..siapa aku itu rahsia.. ^^
    Nape?

    ReplyDelete
  3. Pembetulan: Aku pernah 'naik', bukan baik..hehe..aku vokalis satu band metal dulu bro..

    ReplyDelete
  4. ok..ok..mmg best lah klu gtu..bkn ape tnye tu,skrg x mnat lg ke prgi gig? arch enemy & D.R.I dtg kl bln 4 ni,ade plan nk g ke? he he...

    ReplyDelete
  5. Tak minat la bro..dah tawar hati nak pegi gig..lagipun masa-masa macam tu dah berlalu..amal ibadat no satu sekarang..

    ReplyDelete
  6. ok bgitu klu...he he he..

    ReplyDelete
  7. Boleh bagi tips keperluan air dgn ubat sekali dgn guna air ketapang

    ReplyDelete